Tien ‘energizers’
Leo gaat in 2024 een stap verder. De cateraar vraagt, naast gezonde voeding, aandacht voor de algehele lifestyle. “Dit doen we samen met een externe partner, een specialist op dit terrein”, zegt Tjen. “In onze lifestyle-visie zijn er tien ‘energizers’, die van invloed zijn op het welzijn van onze lunchgasten. Voeding is er een van, naast slaap, beweging, humor, passie, ontspanning, sociale interactie, thuissituatie, werkgerelateerde aspecten en zingeving. Die tien ‘energizers’ zijn aan elkaar verbonden, als een soort kettingreactie. Ze hebben allemaal invloed op je functioneren.”
Op de 70 locaties waar Leo nu de bedrijfscatering verzorgt, wil Leo deze ‘energizers’ zo concreet mogelijk laten terugkomen. Dat gebeurt niet alleen via workshops, maar ook in bijvoorbeeld de service ‘Meetingpoint’. Dit is een speciaal ingerichte loungehoek, waar medewerkers kunnen ontspannen met een spelletje, een boek of het beluisteren van muziek. “Maar je kunt ook denken aan beloningen”, vult Damon aan. “Als je op de fiets naar het werk komt en daarmee minimaal 200 calorieën verbrandt, krijg je bijvoorbeeld 10% korting in het restaurant.”
Ambitie
Leo wil zich onderscheiden in persoonlijke dienstverlening, op maat. “De teams op locatie zijn absoluut key in ons succes”, benadrukt Tjen. “Zij krijgen de vrijheid om, binnen de afgesproken kaders, het assortiment af te stemmen op de wensen en behoeftes van de lunchgasten.”
De teams krijgen ondersteuning van Teamcoaches en Restaurantcoaches. Door die betrokkenheid bij de teams en de locaties kan Leo snel, persoonlijk en op maat schakelen met opdrachtgevers. “Daar danken we de tweede plaats in de jaarlijkse MTSprout 1000-ranglijst aan. Op die notering zijn we als middelgrote cateraar hartstikke trots.”
Door te blijven werken aan het vergroten van de vitaliteit van lunchgasten, verwacht Leo de komende jaren verder te groeien. “We willen zo veel mogelijk mensen bewegen tot een gezondere lifestyle. Dat doen we nu dagelijks voor 7.000 mensen. Onze ambitie is om in 2025 dat aantal te verdubbelen naar 14.000.”
Dit artikel is gesponsord door Leo.