‘Sinds de coronapandemie veranderen de kantoorbehoeften continu’, constateert Tjen van Ee, die samen met zijn broer Damon het familiebedrijf runt. ‘Je ziet dat steeds meer organisaties van hun mensen verlangen dat ze toch minimaal drie of vier keer per week op kantoor aanwezig zijn. En daarbij gaat het veel meer dan voorheen om ontmoeting, interactie en overleg. Een rechttoe-rechtaan kantoor, met een bedrijfsrestaurant dat alleen van 12 tot 2 open is, volstaat niet meer. Er moet ruimte zijn voor ontspanning en de catering moet bijdragen aan goed werkgeverschap.’
De kracht van Leo
Binnen deze omgeving komt de kracht van Leo Catering tot z’n recht, vindt hij. ‘Adviserend én uitvoerend. Voeding is de basis voor het welzijn en de vitaliteit van medewerkers. Een gezond en uitgebalanceerd dieet verbetert de productiviteit en energie van werknemers. Gezonde voeding is de sleutel tot succes.’
Hij benadrukt dat het cateringaanbod van Leo altijd in overleg met een opdrachtgever tot stand komt. ‘Wij dringen niks op. Dat doen we ook niet bij de gebruikers zelf. We informeren mensen over voeding, bijvoorbeeld met kaartjes op de lunchtafels met informatie over voedingsinname.’
Het aanbod wordt altijd volledig vers bereid op de locatie, met bijvoorbeeld koffie van een barista en vers bereide, luxe lunches. Aanvullend is er een gekoeld aanbod via de onbemande Grab & Go-formule. ‘Dat alles koppelen we aan maatwerk, flexibiliteit en persoonlijke aandacht’, vult Tjen aan. ‘Die elementen samen maken dat we in de MT1000 (een ranglijst samengesteld door MT/Sprout, red.) op 2 staan als beste cateraar van Nederland.’
Tien ‘energizers’
Leo Catering vraagt aandacht voor een gezonde lifestyle in brede zin. Voeding is daar een cruciaal onderdeel van, maar ze kijken ook verder dan alleen voeding. Met onder meer masterclasses op locatie vergroot Leo bij mensen de kennis over leefgewoonten alsmede het bewustzijn van het effect op hun vitaliteit. ‘We stimuleren tot een gezondere lifestyle zonder te betuttelen.’ Die workshops zijn gericht op tien verschillende ‘energizers’, te weten: voeding, slaap, beweging, humor, passie, ontspanning, sociale interactie, thuissituatie, werk gerelateerde aspecten en zingeving.